در جستجوی کوچ

باید از این سیاهیِ مبهم عبور کرد/خسته نشد، ستاره شدن را مرور کرد

يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱ ق.ظ

مبارزه در نود دقیقه!

مبارزه در نود دقیقه!

بسم الله الرحمن الرحیم

من اصلا فوتبالی نیستم. یعنی تا قبل از ازدواجم تصوراتی در مورد قوانین فوتبال(مثلا کرنر) داشتم که آقای همسفر، روده بر شده بود از دستم وقتی برای اولین بار سر جام جهانی، با هم فوتبال میدیدیم. 

طوری از مرحله پرت بودم که فکر می کرد شوخی میکنم اما من واقعا جدی بودم!

اصلا فرق استقلال و پرسپولیس را هم نمی دانم. تیم ملی را میشناسم آن هم فقط در حد اتفاقات شاخص. مثلا ماجرای گل خداداد عزیزی، مقاومت مقابل مسی و گرفتن پنالتی رونالدو! میخواهم بگویم تا این حد چیزی از فوتبال سرم نمی شود.

اما دیشب بعد از برد پرسپولیس خوشحال شدم. نه بخاطر اینکه یک تیم ایرانی به مرحلۀ نهایی صعود کرده؛ بخاطر اینکه این تیم فوتبال ایرانی، با یک سرمربیِ (درست میگویم؟!) ایرانی این افتخار را کسب کرده...

گفتم که اصلا فوتبالی نیستم! اما خیلی حرص و جوش میخورم بابت چالش بر سر مربی های خارجی و مجیز گوییشان و پول گرفتن هایشان... که چه؟ بیایند یک تیم را نجات دهند؟ با این همه خرده فرمایش؟

خب یعنی ما مثل یحیی گل محمدی نداریم در کشورمان؟

نمی توانیم با سرمربی ایرانی به جایی برسیم؟

حتما باید کرور کرور دلار بی زبان خرج این مربی های پر افادۀ خارجی شود؟

گفتم که از فوتبال سر در نمیارم و علاقه ای هم ندارم که سر در بیاورم!...


سنجاق: قطعا بیشتر از 90 دقیقه طول کشیده بازی دیشب!

پیوست: یادتان هست از یک کلاس وبلاگ نویسی گفته بودم؟ دیروز جلسۀ آخرش را برگزار کردم. تجربۀ شیرینی بود . خصوصا جلسۀ آخر که در همکلاس بود. از راهنمایی همگیتان ممنونم. طرح درسی نوشتم در 7 جلسۀ نیم ساعته و اجرایش کردم. 4 ویدیوی ضبط شده از صفحۀ کامپیوتر و 1 جلسۀ 90 دقیقه ای در سامانه ای بر خط! این کلاس باعث شد تدوین فیلم را هم شکسته بسته یاد بگیرم و بتوانم گلیمم را از آب بیرون بکشم و حالا برای کلاس قصه گوییمان مرتب کلیپ میسازم! آن هم فقط با نرم افزار Cam Tasia ! نه پریمیر و ادیوس و این قر و فر ها!

نظرات (۹)

مطمئنم که پشیمان نخواهم شد و کاربردی تر از این حرف ها خواهد بود:))

پاسخ:
اخه من واقعا مطمئنم :)))

یک عدد پرستوی منتظر هستم ها 🥰😢

نه دیگه تیکه های دل شکسته رو نمیشه جمعش کرد... :)))

 

ولی جدا از شوخی، یه کلاس حرفه ای هم برای ما میذارید؟

با مشارکت آقای دژاوو و آقای قلج خانی

 

البته آقای دژاوو می دونن من تا چه حد صفر کیلومترم احتمالا رام نمیدن اصلا :)

پاسخ:
عزیزم 😃

من پایه ی کلاسم اما باید توش شرکت کنم 😑
مطمئنم سین دال جان از من صفر تر نیستی. از وبلاگت معلومه

مشکل اینه که بازیکن معروف در این چند ساله نداشتیم که بره دور‌ه‌های مربی‌گری شرکت کنه و یاد بگیره . خصوصا دوره‌هایی که در خارج از کشور برگزار میشه و فوتبال درست و حسابی و به اصطلاح مدرن رو آموزش میدن.

الان شاید کلا یک یا دو نفر داخل ایران باشن که دانش خوبی از مربی‌گری دارن و بقیه اصلا هیچ . همین یک یا دو نفر اونقدر تجربه ندارن.

خودم هم موافق این کار هستم که روی مربی‌های ایرانی کار بشه. اصلا این کار خودش یکجور درآمد زایی برای ایران میشه که با صدور مربی به خارج و همچنین بازیکنهای پرورش یافته توسط این مربی‌ها به خارج ، پول خوبی هم به دست میاد .

 

این بحث نتیجه گرایی ، همین مربی رو مثال میزنم ،یک ماه قبل همه‌ی هوادارا به خاطر اینکه تو بازی با استقلال باخت بهش اعتراض کردن و میگفتن به درد نمیخوره .در حالیکه الان رفته فینال آسیا . 

 

 

پاسخ:
خب پس باید دید مشکل چیه...

ممنون از توضیحاتتون..

بله امیدوارم یه روزی فوتبالمون اونقدر پیشرفت کنه که بتونیم حتی سرمربی به لیگ های مطرح دنیا بفرستیم :)

موفق باشید🌹

پاسخ:
بله منم واقعا امیدوارم.
البته راستش بیشتر امیدوارم روزیو ببینم که توش انقدر فوتبال مهم نباشه و ورزشای دیگه هم مهم باشن!
کلا فوتبال ستیزم... هر وقت هم همسرم میره فوتبال بازی کنه خیلی دلشوره میاد سراغم بس که بی رحمانه س این ورزش!! حالا باز ایشون مراعات میکنن اما یکی از اقوام هست انقدر جدی فوتبال بازی میکنه با شکستگی بر میگرده خونه!
ورشای دیگه هم خوبن واقعا چرا به اونا توجه نمیشه نمیدونم و چرا آقایون انقدر به فوتبال علاقه دارن و نمیدونم.
ممنونم شما هم همینطور‌.

منم واقعا حرص می خوردم از مربی های خارجی که ده هزار برابر پول خارج می کردن و در بهترین حالت دوبرابر بهتر بودن فقط!

 

 

 

اقا این انصاف نیست! از ما نظرخواهی می کنید بعد ما دلمون رو صابون میزنیم که قراره یه کلاس وب نویسی پیشرفته و خفن برگزار کنید برامون اون وقت حتی خبردار نمیشیم از ماجرا! حقیقتا دلم شکست :(

پاسخ:
سلام سین جانم
عزیزم چه خوب که پس هم نظریم

عهههه
عزیز دلم من که اون موقع هم گفتم کلاس رو برای افراد خییییییلی مبتدی میخوام برگزار کنم و یه عده ی خاصی فقط میتونن حضور داشته باشن...
باور کن افرادی که اینجا هستن اگر میخواستن بشینن پای اون کلاس، جز حوصله سر رفتگی و اتلاف وقت چیزی براشون نداشت
اخه من اصلا در حد خفن برگزار کردن بلد نیستم وبلاگ نویسی رو 🙈
در حد همون بنده خداها بلد بودم.
اگر پیشرفته میخوایم باید بگیم آقای دژاوو یا مثلا آقای قلج خانی برامون کلاس برگزار کنن...
من اصلا روم نمیشه مطالب اون کلاس رو اینجا مطرح کنم
اما اگر دوست داری برات ایمیل میکنم پی دی اف ارائه ش رو که ببینی واقعا هیچی نبود
۱۰ نفر ثبت نام کردن ک نهایتا هم خروجیش شد ۲ نفر 😐 چون قوانین سختی داشتیم 😐 و همه حذف شدن!

نمیخواستم دلتو بشکنم
میشه دلت نشکنه حالا آیا؟🤕😢🥺
۱۳ مهر ۹۹ ، ۲۳:۴۷ حامد احمدی

من هم بسیار خوشحال شدم. چون ایرانی ام. به همین راحتی.

پاسخ:
ان شاءالله شاهد رشد بیشتر وطنمون باشیم

سلام :)

چسبید ولی ... جای استقلال خالی !

 

ما نیز می خواهیم شرکت کنیم در کلاس ها :))

پاسخ:
سلام بر عزیز دل
همسر منم استقلالیه :))) منم بالتبع ژن فامیلی و تبعیت از همسرم استقلالی بودم ولی بعد بازی به همسرم گفتم من دیگه از این به بعد پرسپولیسیم :))) حالا نه که خیلی فوتبالیم هستم 🤨 مرزهای طرفداری در فوتبال جابجا شد😁😅🤣

جودی جانم باور کن حوصله ت سر میره 😄
اگر خواستی برات پی دی اف ارائه ش رو میفرستم که ببینی چقدر مبتدی بود بعد خودت پشیمون میشی 😃

خب ، یکم باید تخصصی‌تر بگم،

اول بگم که لزوما هر مربی خارجی‌ای موفق نبوده و عالی نیست.

ولی مربی‌های خارجی‌ای که حداقل داخل ایران موفق بودن ، همشون صاحب سبک بودن و یعنی اینکه فقط از یک روش گل نمیزدن. الان همین مربی پرسپولیس رو در نظر بگیریم کل تاکتیکش و روش گلزنیش اینطوری هست که توپ رو بیاره کناره ها و از اونجا سانتر کنن و جلوی دروازه یک نفر پیدا بشه و بپره تا بتونه گل بزنه و یا از گوشه زمینی بفرسته و باز هم جلوی دروازه یک نفر بیاد گل بزنه . (دقیقا تمام گلهایی که همین تیم زد به همین روش انجام شده.)

نمیدونم درست منظورم رو رسوندم برای همین یک مثال دیگه هم میزنم ، اینکه یک مسئله‌ی ریاضی رو در نظر بگیرین ، راه‌های مختلفی برای رسیدن به جواب هست ولی سرمربی‌های ایرانی فقط یک راه رو برای رسیدن به جواب امتحان میکنن در حالیکه خارجی‌ها راه‌های مختلف رو آزمایش میکنن.

منظورم نه فقط این  سرمربی و بلکه همه‌ی سرمربی‌های ایرانی هست. ولی خب اون گفته‌تون که ارز خریداری میشه هم قابل تأمله.

و یک چیز دیگه اینکه خود شما هم دارین داخل صحبت‌هاتون میگید ، همین نتیجه‌گرا بودن تیم و سرمربی هست . به کیفیت بازی توجه زیادی نمیشه و همین هم طرفدارا دارن متاسفانه و خیلی بده تیمی که واقعی بازی کنه و فرایند بازیش خوب باشه قطعا نتیجه هم میگیره :)

در کل خود من هم خیلی به حواشی و مسائل خارج از فوتبال کاری ندارم و اصلا نمیدونم چه خبره :)

 

آها . پس ای کاش سرفصل‌هاش رو میگفتین . 

پاسخ:
راستش من واقعا انقدر تخصصی سر در نمیارم از فوتبال، اما ممنون از مثال هاتون. مقداری برام ملموس شد ماجرا.
به هر حال حرف من اینه که میشه مربی ایرانی هم به اونجا برسه. انتقاد من به همین تفکر "مرغ همسایه غازه" ای هست که متاسفانه در عمق وجود ما ریشه دوانده...
تفکری که هر چی خارجی باشه از نظرمون بهتره.

البته فرمایشات شما اصولی بود. خب بسم الله! مربی های ایرانی هم برسن به اینجا. کمکشون کنن رشد کنن... نمیشه؟ خودشون بخوان!
یک چندم پولی که به اون خارجیا میدن به همین داخلیا بدن و ازشون کار بخوان. حالا من که تخصص ندارم اونایی ک تخصص دارن بیان تو میدون...

در مورد نتیجه گرا بودن...
اخه نفس فوتبال اینو اقتضا میکنه. کسی تو تعیین برنده نمیگه خب تیم الف خیلی خوب بازی کرد نسبت به تیم ب و بخاطر تمام تلاش هاش، علی رغم اینکه تیم ب ۵ تا گل زده و اون ۳ تا، ما تیم الف رو برنده اعلام میکنیم. زمانی میشه گفت نتیجه محور نباشیم که معیار سنجش هم نتیجه نباشه. من خودم مخالف نتیجه محوریم اما مسئله اینجاس که نفس فوتبال موید نتیجه محوریه!
پس نمیشه با آرمانگرایی بگیم باید مثلا نوع بازی هم زیبا باشه و نتیجه مهم نیست چون کسی اینا رو تو سنجش در نظر نمیگیره...

ما پول خرج میکنیم و همه توقع نتیجه دارن...


کلا فکر میکنم بحث فوتبال از پایبست وبرانست و بنظرم بیخودی بزرگ شده. کل جهان درگیرشن.
من حتی تماشای بازیای دیگه رو ترجیح میدم. مثلا والیبال رو...

البته همسرم میگه چون از فوتبال سر در نمیارم اینجوریه و کلی تعریف میکنه از فوتبال اما تاحالا نتونسته نظر منو عوض کنه بنده خدا.

حالا اگر جایی اشتباهی دارم بفرمایید.
سپاسگزارم از توضیحاتتون

در مورد کلاس هم چشم. طرح درسش رو سعی میکنم بذارم.

میترسم اینجا کلکلی بین تیمها رخ بده ولی به نظر خودم خارجی بهتره و به همین جمله اکتفا میکنم :)

 

 

چه زمانی میتونیم از کلاس بهره‌مند بشیم؟

پاسخ:
فکر نکنم کل کلی بشه...
چون گست زیاد فوتبالی نیست.

خب عرض من اینه که گیرم حتی خارجی بهتر... آیا ما نمیتونیم به جایی برسیم که در زمینۀ مربی خودکفا بشیم؟
بالاخره که باید خودکفا بشیم! تا کی باید سرمایه های مملکت خرج این چیزا بشه؟

البته کلا میگن فوتبال فضای مافیا گونه ای داره... من که سر در نمیارم.
ولی حس وطن پرستانه م بهم میگه خوشحال باشم از اینکه یک مربی ایرانی تونسته یک تیم ایرانی رو به جای خوبی برسونه.


و اما در مورد کلاس. فکر نکنم زیاد به درد بزرگوارانی که فعال هستن در فضای وبلاگ ها بخوره چون سطحش بسیار مبتدیه. بسیار بسیار مبتدی!
برای دوستانی آموزش دادم که نیازمند پیش نیاز آموزش ساخت ایمیل هم بودن...

برای بزرگوارانی که اینجا فعال هستن فکر میکنم کلاس های پیشرفته تری کارآمد باشه. کلاسی که خود بنده هم باید توش شرکت کنم. فکر میکنم باید از امثال آقای دژاوو یا آقای قلج خانی درخواست کنیم برامون کلاس برگزار کنن.
در جستجوی کوچ

بسم الله الرحمن الرحیم

من همان پرستوی عاشقم... که دارد برای مهاجرت به تو، تلاش میکند. برای اینکه معشوقت بشود! برای مالِ تو شدن.

~~~~~~
از بین عناوین در زندگی روزمره، «مادر» را از همه بیشتر دوست دارم‌...