در جستجوی کوچ

باید از این سیاهیِ مبهم عبور کرد/خسته نشد، ستاره شدن را مرور کرد

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴ ق.ظ

کلاس وبلاگ نویسی (درخواست مشارکت)

بسم الله الرحمن الرحیم



سلام

اگر بخواهید یک کلاس وبلاگ نویسی برگزار کنید، چه چیزهایی و درواقع چه سرفصلهایی را در آن قرار میدهید؟

اگر بخواهید در یک کلاس وبلاگ نویسی شرکت کنید، توقع دارید چه سر فصلهایی به شما آموزش داده شود؟

کلا تعریف شما از یک کلاس وبلاگ نویسی خوب چیست؟

لطفا نظراتتان را از ما دریغ نکنید :)
بی صبرانه منتظر مطالعه نظراتتان هستم.

پی نوشت: هدف من از این اموزش صرفا اموزش فنی و ساختاریه. یعنی ازم خواستن به گروهی مهارت وبلاگ نویسی رو اموزش بدم و از اهمیتش بگم . کسایی ک بعضیاشون هیچی از وبلاگ نویسی نمیدونن...

نظرات (۱۲)

سلام 

خوب ، نوشتی نظر خود را از ما دریغ نکنید. دقیقا چیزی که امروزه کم اهمیت گشته نظر هست. بعقیده من به همان گروه یاد بده که یک کسی که مطالب دیگران را می خواند و سپس نظری کامل می نویسد اتفاقا کارش در حد تولید محتوا ارزشمندست. ما نظرات خوبی را شاهدیم که خودش تولید محتواست. پاسخی هم که به آن نظر داده می شود تولید محتوای دیگریست. 

وبلاگ نویسی فارسی را که راحت خودشان بالاخره می فهمند. 

فقط کمی HTML, css  برای طراحی یاد بگیرند که محتاج نباشند. 

همچنین آرشیو بگیرند. و بعدها روی وردپرس فکر باز کنند که بحث جدایی هست. 

 

پاسخ:
سلام. خیلی ممنونم از مشارکت شما

سلام

 

1. با نظر خانم صنما موافقم. بنظرم خیلی جاها ماهیت وب نویسی به تولیدی بودنش بنده. اگه تولیدی بودن رو ازش بگیریم هویتش رو از دست میده

 

2. دو مورد اخری که دژاوو اشاره کرد بنظرم خوبه. تم و گرافیک و بهینه سازی

 

3. نحوه تعامل زندگی واقعی و زندگی مجازی. خطرهایی که ممکنه وبلاگ برای زندگی واقعی داشته باشه و خوبی هاش. خطرهاش مثل اینکه یه بلاگر به همه چیز به دیدِ «این برای پست خوبه» نگاه میکنه ...

 

4. بیان تفاوت وبلاگ با شبکه های اجتماعی. وبلاگ تلگرام و اینستا نیست! میشه شبیه اونها باشه اما اینجا آدمها خیلی با هم صمیمی ترن. اینجا عمق تفکرات ممکنه زیاد تر باشه و ... 

 

فعلا همین ها به ذهنم رسید

 

چند روزی هست که صفحه بازه تا بنویسم ولی بیشتر از اینها چیزی به ذهنم نرسید

پاسخ:
سلام. بسیار سپاسگزارم از مشارکتتان.
خیر ببینید. مفید بود.

من اگه جناب دژاوو کلاس بزارن صد در صد شرکت میکنم :)

فراتر از چیزهایی که می دونستم نمیدونم و باید یاد بگیرم توضیح دادن :)

پاسخ:
منم همینطور :)
دقیقا...

اول از همه خب آموزش نرم افزاری وبلاگ نویسی و ذکر تاریخچه این جریانه

دوم توضیح انواع وبلاگ و شیوه های نوشتنه که در نهایت منجر به تعیین هدف از وبلاگ نویسی بشه

و سوم به نظرم آموزش سنت ها و آداب وبلاگ داری و ارتباط با سایر وبلاگ نویسان هست

البته من با صنماخانم و رفیق نیمه راه موافقم و مخالف تعیین محدودیتم

 

یه دوره اضافی آموزشی هم شامل مواردی که دژاوو گفت(مثل کدنویسی و ..)میزارم ویژه علاقه مندان!

پاسخ:
خیلی ممنونم از مشارکتتون و نظر مفیدی که نوشتید.
سپاس گزارم... موفق باشید.

جذب مخاطب و خواننده

پاسخ:
درسته... نکته ی خوبی فرمودید. ممنونم

از دید فرم
[ زیر شاخه ها مرتب نیستند ]

* هدف
[ اگر فقط برای خودتون مینویسید دفتر 40 برگ انتخاب ارجحی است ]
* موضوع

* زبان
** HTML
** CSS
** Java Scirpt
[ هر چند غالب سرویس ها CSS رو ساپورت نمیکنن ]

*سرویس
** تحلیل و مقایسه سرویس های موجود

* محتوی
** تایتل
** متن
** کلمه شناسی
** تگ
** کپی رایت
** بازنویسی، بازنویسی، بازنویسی
** کامنت و بازخورد

* تم و گرافیک
** رنگ
** پلیت
** القای فضا
** قاب بندی ( فریم )
** کنتراست
** فونت

*بهینه سازی
** رفع باگ
** سئو و آنالیز
** شبکه اجتماعی
** تبادلات وبلاگی
** شناخت مخاطب

همچنین روزانه نویسی دلیل بر این نیست که برنامه ای برای آینده وجود نداشته باشه :)

پاسخ:
چقدر کامل و تخصصی نوشتید. خیلی ممنونم. متاسفانه من خودم بعضی بخشهای این طرح درس رو بلد نیستم!....
باز هم سپاس

برای افرادی که تازه وارد دنیای وبلاگ نویسی میشن مهمه . 

میتونه یک جور استارت باشه .

پاسخ:
چی مهمه یعنی؟
۱۱ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۳۳ میرزا مهدی

سلام من حتما در کلاس وبلاگ نویسی شما شرکت میکنم. بی صبرانه منتظرم..... لطفا اگر مطالبتون شروع شد به من خبر بدید :)

 

پاسخ:
سلام. فکر میکنم شما خیلی بیشتر از من به این مطالب وارد باشید. از حسن نظرتان ممنونم

بیاموزید که بلاگر از نوشتن در وبلاگش پشیمان نشود؛ باقی مباحث رو گذر زمان حل میکنه.

پاسخ:
امکانش هست یکم بیشتر توضیح بدید؟
راستی پی نوشت پست رو مطالعه فرمودید؟ چون بعد از انتشار پست بهش اضافه شد گفتم شاید ندیده باشیدش

من مخالف روزانه‌نویسی، پست‌های خیلی کوتاه یا خیلی بلند، معرفی موسیقی و فیلم و کتاب نیستم چون هر کدوم یه سبک می‌تونه باشه. تنها چیزی که برام خیلی مهمه اینه که کپی نباشه. در نتیجه وبلاگ‌نویس خوب کسی هست که همه چیزش ساخته‌ی ذهن خودش باشه. البته که گاهی ممکنه لازم باشه چیزی نقل قول بشه ولی در کل اینکه مدام یه سری مطالب کپی شده رو منتشر کنیم به نظرم اسمش رو نمی‌شه گذاشت وبلاگ‌نویسی.

پاسخ:
سلام صنما بانو. 
نکته ی خیلی قشنگی گفتی. البته بعضی وبلاگا صرفا برای بازنشر مطالب ساخته میشن و میشن محلی برای ری شیر صرفا :) منم با این کار موافق نیستم زیاد اما نمیشه هم کلا منعش کرد


البته عزیزم هدف من از این اموزش صرفا اموزش فنی و ساختاریه. یعنی ازم خواستن به گروهی مهارت وبلاگ نویسی رو اموزش بدم و از اهمیتش بگم . کسایی ک بعضیاشون هیچی از وبلاگ نویسی نمیدونن...
در این مورد نظرت چیه؟
۱۱ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۵۳ رفیقِ نیمه راه

شاید تنها چیزی که کلاس نخواد وبلاگ نویسیه :)

نمیشه وبلاگ نویسی رو به موضوعی محدود کرد ^_^ یا براش محدوده و قانون تعین کرد :)

پاسخ:
سلام
همه رو با خودتون مقایسه نکنید. خیلیا هیچی از وبلاگ نویسی نمیدونن، در مورد اینکه اصلا وبلاگ چیه و چجوری باید بسازنش و چجوری مطلب بذارن و چه امکاناتی داره و...
در مورد فرمایشتون کاملا موافقم. اما آموزش مد نظر من بیشتر آموزش فنی و ساختاریه
حالا نظرتون چیه؟
در جستجوی کوچ

بسم الله الرحمن الرحیم

من همان پرستوی عاشقم... که دارد برای مهاجرت به تو، تلاش میکند. برای اینکه معشوقت بشود! برای مالِ تو شدن.

~~~~~~
از بین عناوین در زندگی روزمره، «مادر» را از همه بیشتر دوست دارم‌...