در جستجوی کوچ

باید از این سیاهیِ مبهم عبور کرد/خسته نشد، ستاره شدن را مرور کرد

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۳۰ ق.ظ

12 سال گذشت...(درخواست مشارکت)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اردیبهشت 1387 بود که پایم به وبلاگنویسی باز شد. از همان وقت ها هم پایم به یاهو مسنجر باز شده بود، بعد تر ها فیسبوک و مردم سرا و کلوب و پلاس و هزار شبکه ی مثلا اجتماعی دیگر!

گروه خونی ام به فضای مجازی نمیخورد اما دلِ دل کندن از اینجا را هم ندارم. یعنی حرف دارم برای گفتن. مدتیست که دارم به جدی تر نوشتن فکر میکنم. چندتایی وبلاگ در آب نمک خوابانده ام! دارم فکر میکنم به اینکه کجا ساکن شوم؟ اینجا و بی نام و نشان؟ در کوثربلاگ با اسم و رسمم که بشود ارتباط گیری های بیشتری هم داشت، یا یک وبلاگ دیگر در بیان با اسم و رسم خودم...(اینجا را باید نگه دارم برای بی نام و نشان ماندنم! لازم میشود به هر حال!) (انصافا هم نوشتن بی نام و نشان، دوز اخلاصش بالاتر است ها!... )

شما چیزی از وضعیت سئوی بلاگ و کوثربلاگ میدانید که کدامش بهتر است؟

امکانات کوثربلاگ هم خوب است اما یادگرفتن کدنویسی و ... در اولویت من نیست! پس از طرفی امکانات آماده ی بیان برایم مناسب تر است.

 

اینستاگرام به من نمی سازد! اما از طرفی نمیتوانم قید حضور در فضای مجازی و نوشتن را هم بزنم! این روزها فضای زنده ی وبلاگی بیان، حسابی قلقلکم داده برای باز هم نوشتن و جدی نوشتن... فکر میکنید فایده داشته باشد وبلاگ داری در تهاجم این روزهای شبکه های اجتماعی اگر هدف، اثرگذاری در فضای مجازی باشد؟

(با خودم می گویم من قلمی دارم و وظیفه ای... برای بیان عقایدم، برای تبیین برخی شرایط، برای بودن و ابراز وجود در عرصه ای که همه وجودشان را فریاد می زنند! اما شبکه های اجتماعی مثل اینستا و توییتر، ویرانم میکنند... وقتی وبلاگی هست و میشود نوشت، مینویسم و نتیجه را به خدا میسپارم)

 

خب لطفا کمی نظر بدهید و بیایید همفکری کنیم :) نظرات این پست را باز گذاشته ام. 

 

+ قالب را عوض کردم، انضافا چشم آدم در می آید وقتی میخواهد نوشته های ریز را در صفحه ی گوشی بخواند. با تشکر از قالب های واکنشگرای نقل بلاگ.

+ آدم توی امتحانات، چه فکرهایی که به سرش نمی زند!

 

التماس دعای فرج...

۹۹/۰۳/۲۷

نظرات (۹)

با ام شهر اشوب موافقم...

 

یعنی وقتی اسم خودتون " وصله چادر مادر " و دیدم یک جبهه علیهتون گرفتم...

 

اسمتون و عوض کنید.... با مطالبتون اثر گذار باشید...

 

موفق باشید :)

پاسخ:
سلام بانو. خوش اومدید
ممنونم از مشارکتتون.

منم باهاشون موافقم. (اگر تمایل داشتید پاسخ نظرشون رو که براشون نوشتم مطالعه بفرمایید)
میشه بهم بگید چه جبهه ای گرفتید و چرا؟

شمام موفق باشید الهی 🌹❤
۰۱ تیر ۹۹ ، ۰۷:۰۹ امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ

سلام.

منم اینستا رو نمی‌پسندم،ینی حوصله ندارم برای هر متنی عکس پیداکنم،از طرفی مخاطبان خیلی عام هستن

از اون بالای دیپلمایی که گفتی سردرنیاوردم، فقط تنها چیزی که بنظرم میرسه اینه که اسمت یه کم سوگیری ایجاد میکنه برای مخاطب، خیلی هم جذاب نیست. اگه اسم عام تری برای خودت انتخاب کنی بهتره

البته نظر منه میتونه درست نباشه

پاسخ:
سلام. ممنونم ازتون بابت مشارکتتون
در مورد اسم باهاتون موافقم.... چیزیه ک خودم یه حس خاص بهش دارم و البته در موردش توضیح دادم تو یکی از پستا ک علت انتخابش رو گفتم...
این وبلاگ رو برای جدی نوشتن ایجاد نکرده بودم از اول.... الانم دارم فکر میکنم به اینکه ایا بنویسم یا ننویسم.... و اگر بخوام بنویسم اینجا بنویسم یا جای دیگه بنویسم و ....

۲۹ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۰۲ دخترِ بی بی

سلام خواهری

نظر منم مثل اقای مهربان هست

اینجا مخاطب ها زیاد نیستن ولی خاص ان و تعامل و تاثیر پذیری بیشتری دارند ادم های اینجا عمیق ترند به نظرم

ادم های اینجا دنبال مطالب کوتاه و سطحی و عکس نیستند دنبال حرف زدن و شنیده شدن هستن

دنبال ظاهر نیستن بیشتر دنبال باطن ان

ولم کنی میرم تو رویا و جوری اغراق میکنم که ادمای اینجا به خودشون شک کنن ادمن یا فرشته

...

اما امان از اینستا و حجم بالای مخاطباش و دیده شدن مطلب و عکس و حرف

به نظرم کار در اینستا و توییتر مهارت خاصی در مختصر و مفیدارائه کردن مطلب میخواد

پاسخ:
سلام سادات جانم... گل گفتی خواهر
واسه همین میگم گروه خونیم به درد اینستا نمیخوره.... شاید مدتی جدی تر همین جا ک مخاطب پیدا کردم بی نام و نشون نوشتم.....
میخوام فقط حرفامو بزنم و شده حتی رو یکی دو نفر تاثیر بذارم....
هر چند اولش خودم باید ادم بشم !
التماس دعا عزیز دل

سلام

اوّل بگم که زیاد تو قید و بند مسائل سئو و از این دست واژه ها نرید، سئو یجورایی یعنی بهینه سازی مطالب برای موتورهای جست و جو، خب شما اگه مطالبت اختصاصی باشه و براش وقت گذاشته باشی، براش برچسب بذاری قطعا موتورهای جست و جو شما رو می خونن و هروقت کاربری جست و جویی انجام داد به مطالب شما خواهد رسید.

امّا چون بحث اثرپذیری رو مطرح کردید اوّل باید از خودتون بپرسید اثرپذیری برای چندنفر؟ اگه تعداد بالا مد نظرتون هست باید پا بذارید توی شبکه های اجتماعیِ داغی مثل اینستاگرام و توییتر و حتّی وبسایت مستقل تشکیل بدید در غیر اینصورت همین وبلاگ هم شما رو به هدفتون می رسونه چون قطعا مخاطبینی شما رو دنبال می کنن و می تونید روی اونها حداقل کمی تاثیر بذارید (با توجه به شناختی که تو این مدّت ازتون پیدا کردم).

بنده به شخصه با توجه به شرایط فعلیم همون چیزی که داخل پرانتز به خودتون گفته بودید رو انتخاب کردم امّا ممکنه دامنۀ تفکر و توقع شما بیشتر از این حرف ها باشه. اگه منبع درآمد دارید و بتونید تیمی کار کنید و هر فرد یه تخصص داشته باشه که فوق العادس، از ساخت کلیپ و ترجمه و زیرنویس و ...

بنظرم چیزی که مطرح هست کارکردنِ هرکس در حد توان خودش هست. ایشالا خدا هم خودش کمک می کنه و به کار آدم برکت می ده و شاید بعد از چندسال، اتفاقای خیلی بهتری افتاد.

این رو هم اضافه کنم اگه هدف موتورهای جست و جو هست شاید وبلاگ حداقل بیان مفید نباشه، چون حقیقتش سال هاست توی موتورهای جست و جو وقتی عبارتی رو جست و جو می کنم با درصد خیلی کمی از وبلاگ های بیان روبرو می شم مگر این که واقعا مطلبِ اون وبلاگ منحصر به فرد باشه.

لطفا هر تصمیمی گرفتید اطلاع رسانی کنید، بنده حتما با افتخار مطالب شما رو دنبال خواهم کرد.

پاسخ:
سلام. ممنون از مشارکتتون. 
کارهای تیمی داریم... اما هدف من بیشتر یه کار شخصیه برای ارتباط چهره به چهره.
اینستاگرام فضاش فضای جنگه، چند سالی هست اونجا فعالیت میکنم... و واقعا روح انسان رو خسته میکنه خصوصا اگر پایه های اعتقادی سست باشه. (کلا شبکه های اجتماعی این شکلی شدن) من چون اونها رو زمین دشمن میدونم نمیتونم بی هدف و بی برنامه واردشون بشم. نمیتونم فقط هم از روزمرگی هام بذارم به هوای جذب و ... چون واقعا یه انسان قوی میخواد که هم برنامه ریزیش درست باشه هم اعتقاداتش و هم مطمئن باشه که تی جو اونجا حل نمیشه(مثلا ارتباط با نامحرم که کلا عادی شده... اینکه خانم ها اول از عکس های نتی استفاده میکنن و بعد یه مدت عکسشون رو با آرایش میذارن!) 

نظرتون کمک کننده بود. سپاس از زمانی که گذاشتید...
ترجیحم بر بی نام و نشان نوشتنه... و اگر اینطور باشه احتمالا همینجا میمونم. اینجا آدم برای مخاطب هاش مینویسه. اما اگر هم بخوام با اسم و رسم بنویسم احتمالا به همون کوثربلاگ کوچ میکنم چون خیلی وقتا تو جستجو ها مطالبش رو میبینم. البته بازم به پای وبلاگای بلاگفا نمیرسه... یه چیز جدیدی هم به اسم ویرگول راه افتاده... اونم خوب تو سرچ ها میاد بالا... باز میشه نسبتا تو یه فضای بازتری حضورداشت اینجوری.

خلاصه برایند اینه که فعلا همینجا هستم ان شاءالله... اگر نوشتن جزء اولویت هام بمونه. 
از همراهی شما هم خرسند میشیم. موفق باشید

من بشخصه اصلا نمیتونم فضای اینستا رو تحمل کنم

ولی خب شما اگه میتونید که خیلی خوبه

یا علی :)

پاسخ:
سلام...
منم واقعا نمیتونم و حس میکنم روحم زخمی میشه :(
علی یارتون
۲۷ خرداد ۹۹ ، ۱۲:۰۴ جـودی خآنوم :)

سلام سلام:)

خب باید آدمای خبره رو تو حوزه های مختلف جمع کرد

و وبلاگ مثل اینستا اون قدری که باید طرفدار و بیننده نداره...!

پاسخ:
سلام بر جودی خانوم ِ گل :)
اوهوم... اما خوبی وبلاگ اینه که متنای بلند رو هم میخونن و میتونی مخاطب خاص پیدا کنی...
ممنون از مشارکتت عزیزم

سلام پس جزو بلاگرهای باسابقه هستین

از لحاظ سئو که رودست بیان نیست اگه هم بخواد باشه قطعا کوثربلاگ نیست..

اینجا بنویسید اینستا هم بنویسید، ولی اولویت تون با اینستا باشه..اونجاست که نیاز به اصلاح داره..اینکه نمیخواین وارد اونجا بشید رو درک می کنم ولی به قول معروف سنگر رو نباید خالی کرد..فضای بیان مثل فضای اینستا اسفناک نیست و بهتره از اونجا شروع کنید و کارتون رو گسترش بدید

هیچی کار گروهی نمیشه..اگه یه گروه رسانه ای بزنید و مثلا یک نفر رو مسئول اینستا، یکی مسئول تلگرام، یکی سروش یکی ایتا یکی توییتر یکی وبلاگ بیان یکی کوثر بلاگ و... عالیه..اینکار توی بسیج محلمون انجام شد و الان رسانه مخصوص بسیج محله توی همه پیامرسانا حضور داره و حتی از بعضی رسانه های مرکزی بسیج یزد مخاطب بیشتری داره

البته قطعا خودتون این چیزا رو میدونید و بهش فکر کردید فقط جهت مشارکت گفتم..موفق باشید

پاسخ:
سلام. بله... البته همه ی سابقه م به جزوبلاگی که لینکه همینجا رو پاک کردم... یکیشو هم که پرشین بلاگ نوشِ جان کرد!
راستش در مورد سئو که فرمودید، من ندیدم زیاد تو سرچهای گوگل وبلاگی از بیان بالا بیاد ولی در مقابل خیلی جاها دیدم تو سرچ هام وبلاگای کوثربلاگ اومدن... نمیدونم این ربطی به استفاده م از این سیستم داره یا نه
البته وبلاگ های بلاگفا هم واقعا خوب توی سرچ ها بالا میان.... یه چیز جدیدی هم به اسم ویرگول راه افتاده که نمیدونم چطوریه ولی تو سرچ ها خیلی خوب بالا میاد مطالبش...
یعنی اونجا فقط شما مینویسید و بقیه کارهاش رو سایتی که دارید ازش خدمات میگیرید انجام میده...

سالهاست بخاطر همین خالی نکردن سنگر موندم اینستا (از سال 92) اما دیگه واقعا حس میکنم این منم که دارم تیر میخورم و در ازاش هم کاری نمیکنم! چون واقعا یه جنگ نابرابره و خیلی قدرت و برنامه ریزی میخواد... هرچند که اخلاص هم خیلی مهمه و مایه ی پیروزی تو جنگهای نابرابر...
گروه رسانه ای داشتیم اما صفحمون تو جریان شهادت سردار پاک شد  و حالا میخوایم از نو شروع کنیم. اما تو گروه رسانه ای نمیشه ارتباط چهره به چهره داشت... و جذب تفکرات غیر همفکر خیلی کمتره.
چقدر خوب که همچین گروه هایی راه افتاده :) ان شاءالله موفق باشن

ممنونم از زمانی که گذاشتید و نوشتید. ان شاءالله تو کنکور موفق باشید و نتیجه ای پیش بیاد که صلاح دنیا و آخرتتون باشه.
۲۷ خرداد ۹۹ ، ۰۸:۵۷ آقای مهربان

عرض سلام

فکر کنم مخاطبین وبلاگ خاص و محدودن، اگه دنبال اثرگذاری هستید شاید اینستا همون خط مقدمش باشه

البته مساله ای که هست اینه که آدما (مخصوصا تو اینستا ) دنبال اثر پذیری نیستن و همین کار رو خیلی سخت میکنه

پاسخ:
سلام. ممنون از مشارکتتون.

من مدام تو همین دوراهیم. که آیا نبودن تو خط مقدم به این بهانه که حس میکنم برام مفسده زاست، و بودن تو فضای آرومی مثل وبلاگ، آیا پشت کردن به میدان جهاد محسوب میشه؟
...
برای همین خیلی سردرگمم

سلام خوب چه هم فکری میخواهید؟؟

پاسخ:
سلام. در متن سوالاتمو پرسیدم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی کوچ

بسم الله الرحمن الرحیم

من همان پرستوی عاشقم... که دارد برای مهاجرت به تو، تلاش میکند. برای اینکه معشوقت بشود! برای مالِ تو شدن.

~~~~~~
از بین عناوین در زندگی روزمره، «مادر» را از همه بیشتر دوست دارم‌...